لیسانس در طراحی تعامل
Malmö University
اطلاعات کلیدی
موقعیت پردیس
Malmö, سوئد
زبان های خارجی
زبان انگلیسی
قالب مطالعه
در محوطه دانشگاه
مدت زمان
3 سال ها
سرعت
تمام وقت
شهریه
SEK ۵۱۵٬۰۰۰ / per course *
آخرین مهلت تقاضا
درخواست اطلاعات
زودترین تاریخ شروع
02 Sep 2024
* شهریه کامل
مقدمه
طراحی تعامل زمینه مهیج در حاشیه نوآوری فناوری است. طراحان تعامل با هدف ایجاد تجربیاتی با محصولات ، خدمات و محیط هایی که نه تنها مفید و قابل استفاده نیستند بلکه بسیار غالباً لذت بخش ، رسا و مطلوب نیز هستند.
طراحی تعامل یادگیری مسئله ایجاد مجموعه ای از روش ها ، مهارت ها و دیدگاه های نظری است. نکته مهم ، شما همچنین حساسیت زیادی را نسبت به نقش حیاتی ذینفعان در طراحی ، پیامدهای طراحی در جامعه و احساس زیبایی شناختی تعامل خود پیدا می کنید.
طراحی مبتکرانه ، در نظر گرفته شده و به خوبی اجرا شده به محصولات و خدمات ارزش می بخشد. طراحان تعامل به دنبال درک افراد و موقعیت هایی هستند که برای آنها طراحی شده اند و با بهره گیری از تسلط خود بر فن آوری تعاملی و اشکال تعاملی ، برای بهبود شرایط ، مصنوعات و تجربیات را طراحی می کنند. در این فرآیند ، ما به طور گسترده تحقیق ، طرح ، نمونه اولیه و آزمایش می کنیم تا نه تنها طراحی مناسب را بدست آوریم ، بلکه طراحی را به درستی انجام دهیم. طراحان غالباً به عنوان مدافع کاربر ایفای نقش می کنند و در میانجی گری مجموعه مسائل و ذینفعان دخیل در روند طراحی و تولید مهارت دارند.
طراحی تعامل در Malmö University
ما مانند سایر آموزش های مرتبط با طراحی دیجیتال نیستیم. طراحی تعامل در Malmö University itself از سه طریق اصلی جدا می شود:
1. طراحی تعامل
ما طراحی تعاملی را متمرکز بر طراحی تعاملی می دانیم - نه تنها چگونگی به نظر رسیدن یک اثر مصنوعی یا کاری که انجام می دهد ، بلکه نحوه پاسخگویی و احساس استفاده از آن است. کاوش و بیان تعاملی نیاز به مهارت های فنی دارد و بدین ترتیب کسب مهارت های اساسی برنامه نویسی در کل برنامه توسعه می یابد. ما برنامه نویسی را به روشی آموزش می دهیم که مربوط به طراحی تعامل باشد و هر دانش آموز انگیزه ای بتواند آن را یاد بگیرد. شما تجربه های تعاملی را در طیف وسیعی از دستگاه ها و سیستم عامل ها ، از جمله وب و تلفن همراه ، نمونه اولیه خواهید کرد.
محصولات و خدمات طراحان تعامل فقط نرم افزاری نیستند. ما یک سنت و امکانات کلاس جهانی برای کار با فرم بدنی داریم و شما تکنیک هایی مانند برش لیزری و چاپ سه بعدی را خواهید آموخت. در کنار مهارت های الکترونیکی اساسی و ریز پردازنده ، شما قادر خواهید بود مفاهیمی را در زمینه اینترنت اشیاء ، پوشیدنی ها و سایر فرم های محصولات هوشمند توسعه دهید.
شما فقط تمسخرهای خوب نخواهید داشت ، بلکه ایده های خود را به زندگی منتقل می کنید.
2. طراحی حساس و مسئولانه
طراحی به معنای ایجاد تغییر در جهان است ، خواه طراح قصد داشته باشد یا نه ، کارهای آنها پیامدهای گسترده تری دارد. آموزش و پرورش ما یک رویکرد طراحی حساس و مسئولانه را القا می کند که مسائل اخلاقی و پایداری و نحوه طراحی را با در نظر گرفتن ارزشهای انسانی جدی می گیرد. علاوه بر این ، در Malmö University ما یک سنت قوی در رویکردهای طراحی مشارکتی داریم ، طراحی نه تنها برای کاربران بلکه با کاربران و سایر سهامداران. طراحی تعامل می تواند نه فقط برای اهداف تجاری بلکه برای خدمت و به چالش کشیدن مسائل مهم اجتماعی زمانه ما باشد.
3. آموزش مبتنی بر تحقیق
در Malmö University شما فقط مهارت های کاربردی یک طراح تعامل را انتخاب نمی کنید - انجام کارهای میدانی ، برنامه نویسی ، ساخت فیلم های مسخره و فیلم های مفهومی و مواردی از این دست - بلکه شما با اشکال اصلی تعامل و عمیق و نظری درگیر خواهید شد. چشم انداز طراحی و تعامل. شما رویکردهای تأمل آمیز و انتقادی را توسعه خواهید داد ، نه فقط نحوه انجام کاری بلکه می دانید چه زمانی و چرا (یا چرا که نه!). این امر به ویژه در یک زمینه مرتبط با فناوری مانند طراحی تعامل که در آن پیشرفت ها به سرعت اتفاق می افتد مهم است و پزشکان باید بتوانند از فن آوری های جدید و شیوه های تغییر استفاده کنند.
تحصیل در خارج از کشور ، کارآموزی و گزینش
دوره پنجم یک اصطلاح اختیاری است. این بدان معناست که شما می توانید دوره ای را در یک موضوع کاملاً متفاوت گذراند ، اما می توانید در یک تخصص انتخاب شده ، خود را نیز غرق کنید. از طرف دیگر با یک دوره کارآموزی می توانید تمرین حرفه ای طراحی تعامل را تجربه کرده و ارتباطات ارزشمندی در صنعت کسب کنید. جایگزین نهایی ، مطالعه در خارج از کشور است ، فرصتی عالی برای گسترش افق شخصی و دانشگاهی شما.
پروژه درجه
ترم ششم و پایانی برنامه شامل پایان نامه است. شما یک پروژه مستقل بزرگ را انجام می دهید که محتوای و کیفیت آن معادل سطح ورودی برای تحصیلات کارشناسی ارشد یا حرفه ای است.
این برنامه منجر به لیسانس طراحی تعامل می شود.
چه کاری برای شما آماده می شود؟
با توجه به پیشرفت چشمگیر طراحی خوب به عنوان یک تمایز ارزش ، طراحان تعامل خود را تقاضا می یابند. آژانس های دولتی همچنین در طراحی و بهبود دسترسی به خدمات عمومی از طراحان تعامل ارزش قائل هستند. با آموزش در طراحی تعامل ، ممکن است شما برای تعدادی از نقشهای مختلف فراتر از طراحی تعامل ، از جمله طراحی تجربه کاربر ، طراحی رابط کاربری ، طراحی سرویس ، طراح دیجیتال ، طراحی وب و موارد دیگر مناسب باشید.
با تمرکز بر آموزش فن آوری ها و روش های معاصر و همچنین دیدگاه های آینده نگر از تحقیق ، شما به خوبی با بازار کار در حال تغییر وفق می دهید برای ادامه تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد مناسب است. در طول تحصیلات خود ، با همکاری مشترک با صنعت و همچنین همسالان خود تجربه خواهید کرد و در انواع متن های مختلفی که در آنها مهارت های مدیریت پروژه خود را ایجاد می کنید ، کار می کنید.
دانشجویان ما در شرکتهای معتبری مانند Anima Connected ، Arduino Verkstad ، BitCraze ، Cybercom ، Fjord ، IBM ، IDEO ، INUSE ، Massive Entertainment ، Sony Mobile ، TetraPak ، Topp ، Ustwo و Visma به مشاغل خود رفته اند.
شرایط ورود
شرایط ورود عمومی انگلیسی B
سازمان
طراحی تعامل بر طراحی محصولات ، خدمات و محیط های تعاملی متمرکز است. توسعه مفهوم ، نمونه سازی و ارزیابی ، دانش آموزان تلفن همراه و همچنین وب و تعامل مبتنی بر برنامه را توسعه می دهند. این موارد می تواند از وب سایت ها گرفته تا لباس های هوشمند ، از بازی های رایانه ای گرفته تا محیط های تعاملی باشد.
طراحان تعامل در نتیجه طراحی مفید ابزار گرا و تعاملی مفیدی را ایجاد می کنند ، اما همچنین طراحی گویا برای لذت و همچنین طراحی گرا و زیبایی مدار را ایجاد می کنند. طراحی اثر متقابل منطقه ای است که در پاسخ به خصوصیات دیجیتالی ماده ظاهر شده است. این رشته تئوری و روش ها را از طراحی سنتی ، انفورماتیک ، علوم اجتماعی ، علوم انسانی و هنر وام می گیرد.
برنامه سه ساله طراحی تعامل تمرکز زیادی بر طراحی کاربر محور آثار دیجیتالی دارد. اساس آموزش در سنت طراحی اسکاندیناوی قوی شامل مشارکت کاربران در فرآیند طراحی است که در شرکتهای طراحی و فناوری در سراسر جهان مطلوب است. دانش آموزان آموزش دیده اند تا انتقادی بیندیشند و فن آوری موجود را به عنوان راهی برای تأمل خلاقانه در مورد انواع جدید تعاملات به چالش بکشند.
پس از فارغ التحصیلی ، دانش آموز باید برای کارهای حرفه ای در طراحی تعامل یا تحصیلات بعد از تحصیلات تکمیلی در این رشته آمادگی لازم را داشته باشد. علاوه بر خود اشتغالی ، امکانات کاری شامل طراحی تعامل در شرکت ها ، مشاوره ها یا موسسات فرهنگی ، شامل وب و طراحی مصرف کننده ، توسعه محصول ، فناوری های موبایل و قابلیت استفاده است.
نتایج یادگیری
دانش و درک
برای دریافت لیسانس در طراحی تعامل ، دانشجو باید:
- نشان دادن دانش و درک در زمینه اصلی مطالعه ، از جمله دانش بنیاد انضباطی این حوزه ، درک روشهای کاربردی این حوزه ، مطالعه تخصصی در برخی جنبه های این حوزه و آگاهی از موضوعات تحقیقاتی کنونی.
شایستگی ها و مهارت ها
برای دریافت لیسانس در طراحی تعامل ، دانشجو باید:
- توانایی جستجوی ، جمع آوری ، ارزیابی و تفسیر انتقادی اطلاعات مربوط به یک مسئله فرمولی و همچنین توانایی بحث در مورد پدیده ها ، موضوعات و موقعیت ها را به طور انتقادی نشان دهد.
- توانایی شناسایی ، تدوین و حل مشکلات به صورت خودگردان و انجام وظایف در بازه های زمانی از پیش تعیین شده را نشان می دهد.
- توانایی ارائه و گفتگو در مورد اطلاعات ، مشکلات و راه حل ها در گفتار و نوشتن و همچنین گفتگو با مخاطبان مختلف را نشان می دهد. و
- مهارت های مورد نیاز برای کار خودمختار را در زمینه اصلی مطالعه نشان دهند.
ارزیابی و رویکرد
برای دریافت لیسانس در طراحی تعامل ، دانشجو باید:
- توانایی انجام ارزیابی در زمینه اصلی تحصیلی خود را که توسط موضوعات مربوط به انضباطی ، اجتماعی و اخلاقی آگاه است ، نشان دهد.
- بینش در مورد نقش دانش در جامعه و مسئولیت فرد در نحوه استفاده از دانش را نشان می دهد. و
- توانایی شناسایی نیازهای دانش بیشتر و یادگیری مداوم را نشان می دهد.
پذیرش ها
برنامه درسی
سازمان
طراحی تعاملی بر طراحی محصولات، خدمات و محیط های تعاملی تمرکز دارد. از طریق توسعه مفهومی، نمونه سازی اولیه و ارزیابی، دانش آموزان موبایل و همچنین تعامل مبتنی بر وب و برنامه را توسعه می دهند. این می تواند هر چیزی از وب سایت ها گرفته تا لباس های هوشمند، از بازی های رایانه ای تا محیط های تعاملی باشد.
بنابراین طراحان تعامل، طراحی مفید، تعاملی، کاربردی محور، طراحی گویا برای لذت، و همچنین طراحی انتقادی و زیبایی شناسی ایجاد می کنند. طراحی تعامل منطقه ای است که در پاسخ به خواص دیجیتالی مواد پدید آمده است. این رشته تئوری و روش ها را از طراحی سنتی، انفورماتیک، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر وام گرفته است.
این برنامه طراحی تعامل سه ساله تمرکز زیادی بر طراحی کاربر محور مصنوعات دیجیتال دارد. این آموزش ریشه در سنت طراحی قوی اسکاندیناوی دارد که کاربران را در فرآیند طراحی درگیر می کند. این رویکرد خاص مورد توجه شرکتهای طراحی و فناوری در سراسر جهان است. دانش آموزان آموزش می بینند که انتقادی فکر کنند و فناوری موجود را به عنوان راهی برای تفکر خلاقانه در مورد احتمالات برای انواع جدید تعامل به چالش بکشند.
پس از فارغ التحصیلی، دانشجو باید برای کار حرفه ای در طراحی تعامل یا تحصیلات تکمیلی در این زمینه به خوبی آماده شود. علاوه بر خوداشتغالی، فرصت های کاری شامل طراحی تعامل در شرکت ها، مشاوره ها یا مؤسسات فرهنگی است. تخصصهای بالقوه شامل طراحی وب و مصرفکننده، توسعه محصول، فناوریهای تلفن همراه و قابلیت استفاده است.
تحصیل در خارج از کشور، دوره های کارآموزی و انتخابی
ترم پنجم یک ترم انتخابی است. این بدان معناست که شما می توانید دوره ای را با موضوعی کاملاً متفاوت انتخاب کنید، اما همچنین می توانید انتخاب کنید که در تخصص مورد نظر خود غوطه ور شوید. از طرف دیگر، با انتخاب یک دوره کارآموزی، می توانید تمرین حرفه ای طراحی تعامل را تجربه کنید و ارتباطات ارزشمند صنعتی را به دست آورید. یک جایگزین دیگر تحصیل در خارج از کشور است که می تواند فرصتی عالی برای گسترش افق های شخصی و تحصیلی شما باشد.
پروژه درجه
ترم ششم و پایانی این برنامه شامل یک پایان نامه است. شما یک پروژه مستقل بزرگ را انجام خواهید داد که محتوا و کیفیت آن معادل سطح ورودی برای مطالعات کارشناسی ارشد است.
این برنامه منجر به دریافت مدرک لیسانس در طراحی تعامل می شود.
دوره های درون برنامه
پاییز 2024 - ترم 1
- طراحی تعامل: روش I (KD400B)، 7.5 واحد، اجباری
- برنامه نویسی (KD402D)، 7.5 واحد، اجباری
- طراحی تعامل: ساخت و نمونه سازی (KD415B)، 15 واحد، اجباری
- طراحی تعامل: رابط های گرافیکی کاربر (KD401B)، 7.5 اعتبار، اجباری
بهار 2025 - ترم 2
- طراحی تعامل: Methods II (KD400C)، 7.5 واحد، اجباری
- طرح تعامل: پژوهشی (KD416A)، 7.5 واحد، اجباری
- طراحی تعامل: استودیو (KD417A)، 7.5 اعتبار، اجباری
پاییز 2025 - ترم 3
- طراحی تعامل: تعاملی (KD414A)، 15 واحد، اجباری
- طراحی تعامل: تعامل ملموس و تجسم یافته (KD409A)، 15 واحد، اجباری
بهار 2026 - ترم 4
- طراحی تعامل در جامعه (KD418A)، 15 واحد، اجباری
- طراحی تعامل: Studio II (KD410C)، 15 اعتبار، اجباری
بهار 2027 - ترم 6
- طرح تعامل: روش تحقیق در طراحی تعامل (KD412A)، 7.5 واحد، اجباری
- طراحی تعامل: پروژه مدرک (KD413A)، 22.5 واحد، اجباری
نتیجه برنامه
دانش و درک
برای دریافت لیسانس در طراحی تعامل ، دانشجو باید:
- نشان دادن دانش و درک در زمینه اصلی تحصیلی از جمله آگاهی از مبانی انضباطی رشته، درک روش شناسی های کاربردی رشته، مطالعه تخصصی در برخی از جنبه های رشته و آگاهی از مسائل جاری پژوهشی.
شایستگی ها و مهارت ها
برای دریافت لیسانس در طراحی تعامل ، دانشجو باید:
- نشان دادن توانایی جستجو، جمع آوری، ارزیابی، و تفسیر انتقادی اطلاعات مرتبط برای یک مشکل فرمول بندی شده، و همچنین توانایی بحث در مورد پدیده ها، مسائل و موقعیت ها
- نشان دادن توانایی شناسایی، فرمول بندی، و حل مسائل به طور مستقل و تکمیل وظایف در بازه های زمانی از پیش تعیین شده
- نشان دادن توانایی ارائه و بحث در مورد اطلاعات، مشکلات و راه حل ها در گفتار و نوشتار و همچنین در گفتگو با مخاطبان مختلف
- مهارت های مورد نیاز برای کار مستقل در رشته اصلی تحصیلی خود را نشان دهند
ارزیابی و رویکرد
برای دریافت لیسانس در طراحی تعامل ، دانشجو باید:
- نشان دادن توانایی ارزیابی در زمینه اصلی تحصیلی خود، با آگاهی از مسائل انضباطی، اجتماعی و اخلاقی مربوطه
- نشان دادن بینش نسبت به نقش دانش در جامعه و مسئولیت فرد در قبال نحوه استفاده از دانش
- توانایی شناسایی نیازها برای دانش بیشتر و یادگیری مداوم را نشان دهید
فرصت های شغلی
با توجه به اهمیت روزافزون طراحی خوب، طراحان تعاملی خود را مورد تقاضا می یابند. سازمان های دولتی همچنین برای طراحان تعامل در طراحی و بهبود دسترسی به خدمات عمومی ارزش قائل هستند. با آموزش طراحی تعامل، ممکن است برای چندین نقش مختلف فراتر از طراحی تعامل، از جمله طراحی تجربه کاربر، طراحی رابط کاربری، طراحی خدمات، طراحی دیجیتال، طراحی وب و موارد دیگر مناسب باشید.
با تمرکز بر آموزش فن آوری ها و روش های معاصر و همچنین دیدگاه های آینده نگر از تحقیقات، به خوبی با بازار کار در حال تغییر سازگار خواهید شد و برای ادامه تحصیل از طریق برنامه کارشناسی ارشد مناسب خواهید بود. در طول تحصیلات خود، با کار بر روی انواع بریف های مختلف که از طریق آن مهارت های مدیریت پروژه خود را توسعه می دهید، با شرکای صنعتی و همچنین همتایان خود، تجربه مشترکی کسب خواهید کرد.
دانشجویان ما در شرکتهای معتبری مانند Anima Connected ، Arduino Verkstad ، BitCraze ، Cybercom ، Fjord ، IBM ، IDEO ، INUSE ، Massive Entertainment ، Sony Mobile ، TetraPak ، Topp ، Ustwo و Visma به مشاغل خود رفته اند.